Opel Future Models - Innovations

Toekomstige auto’s – Innovaties.

Lang voor u de innovaties van onze toekomstige modellen kunt ervaren, hebben we ze al getest zodat ze de duurzaamheid, functionaliteit en kwaliteit bieden die u van Opel verwacht. Zelfs het kleinste onderdeel heeft een taak en wij zorgen ervoor dat het die taak uitvoert en blijft uitvoeren tot uw volledige tevredenheid. En om de relevantie van onze innovaties te controleren, overleggen we rechtstreeks met de mensen die ons na aan het hart liggen: onze bestaande en toekomstige klanten.

Vergroten

We sturen onze auto’s door de hel

U wilt een Opel die in alle omstandigheden onberispelijk reageert. Wij ook. Daarom bekijken onze deskundigen elk aspect van het weggedrag en elke innovatieve nieuwe technologie onder de microscoop. Wist u dat we onze eigen testfaciliteiten hebben aan de wereldbefaamde Nürburgring, die ook bekend staat als de ‘Groene Hel’? Of dat we in Dudenhofen, vlakbij onze thuisbasis in Rüsselsheim, een groot testcentrum hebben aangelegd met een kopie van nagenoeg elk wegdek en elk terrein op onze planeet? Hier worden onze wagens letterlijk tot op de limiet getest, zodat u steeds op uw Opel kunt rekenen, ongeacht de omstandigheden, ongeacht wanneer en ongeacht waar u bent.


Vergroten

Van de poolcirkel tot Death Valley

U vindt het vanzelfsprekend dat uw Opel de zwaarste winters doorstaat. Daarom wordt elke nieuwe Opel tot het uiterste getest in polaire omstandigheden, een stuk ten noorden van de poolcirkel. Ook uw zomercomfort is cruciaal voor ons. Dus testen we onze auto’s ook in de meest slopende woestijnomstandigheden, in Death Valley (Colorado, V.S.). Extreem? Natuurlijk. Maar wat we in deze vijandige klimaten leren, helpt ons om u nog meer te laten genieten van uw toekomstige Opel… ongeacht het weer.


Vergroten

Crashtests kunnen levens redden en geld besparen

Iedereen kent de foto’s van crashtests. Maar weet u ook dat we niet alleen de weerstand van onze auto’s op de korrel nemen? Als pioniers van het volledig geïntegreerde passieve-veiligheidssysteem onderwerpen we ook onze interactieve systemen aan verregaande tests: ons pedal release-systeem, de veiligheidsgordels met gordelspanners en krachtbegrenzers, de actieve hoofdsteunen en de airbags. U hebt ze misschien nooit nodig, maar het is een hele geruststelling om te weten dat ze er zijn. Op een ander niveau testen we onze wagens ook om te zien hoe gemakkelijk ze te herstellen zijn na kleine incidenten. Samen met de Research Council of Automobile Repairs (RCAR), een internationale vereniging voor onderzoek in de verzekeringssector, hebben we gemakkelijker te herstellen auto’s ontworpen. Zo zorgen we ervoor dat er bij lichte aanrijdingen geen belangrijke onderdelen worden beschadigd en dat onderdelen gemakkelijk te vervangen zijn. Daardoor betalen klanten in veel landen minder voor hun verzekering.


Vergroten

Waarom heeft een nieuwe auto clinics nodig?

Ook onze designers, onderzoekers en technici zijn maar mensen. Soms hebben ze extra input nodig. Zo willen ze precies weten wat u van uw wagen verlangt en wat u nodig hebt. Zit de stijl goed? Is er voldoende opbergruimte? Is hij niet te groot of te klein? Is hij gemakkelijk te gebruiken of bereiken? Veilig genoeg voor de kinderen? Er zijn zoveel details die we moeten controleren, evalueren en bevestigen. Daarom vragen we u om geduld als u in een van onze clinics wordt geconfronteerd met schijnbaar eindeloze vragenlijsten. Uw input kan een aanzienlijk verschil maken in het genot dat uw volgende Opel verschaft.


Vergroten

300.000 kilometer - zonder te bewegen

Downsizing is een eenvoudig concept. Het houdt in dat je een kleinere motor het werk van een grotere laat doen. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. In realiteit verslijt een motor sneller naarmate je er meer druk op legt. Bij Opel gebruiken we de nieuwste technologieën om dat te voorkomen en dat zullen we ook in de toekomst blijven doen. Al onze ECOTEC®-motoren hebben 16 kleppen en optimaliseren hun efficiëntie door lichte onderdelen te gebruiken (holle nokkenassen e.d.) en de interne wrijving terug te dringen. De turboversies demonstreren het downsizingprincipe op nog meer overtuigende wijze. Een turbo maakt langere overbrengingsverhoudingen mogelijk die het verbruik drukken – en verhoogt tegelijk het rijplezier. Bovenaan de vermogensladder zien we zelfs zuigerkoeling, met natrium gevulde kleppen en een met laser afgewerkt cilinderblok.


Goed, dat is allemaal technologie uit de racerij, maar onze testinstallaties hebben haar getest en gemarteld in omstandigheden die gelijk staan met 300.000 normaal gereden kilometers. Het resultaat? Een motor die niet alleen sterk presteert maar ook de tand des tijds trotseert