New Opel Insignia hatchback - Driving Dynamics

Proefrit

Een proefrit zegt meer dan duizend foto’s. Via het proefritformulier kunt u een afspraak maken.

Reserveer hier

BEHEERSBARE KRACHT.

De nieuwe Insignia combineert een toonaangevende stroomlijn en de allerbeste, beproefde technologieën met kracht, comfort en rijdynamiek en puurt zo een maximum aan plezier uit elk aspect van het rijden.

 

Lees verder voor meer details over het uitstekende weggedrag van de Insignia en technologische innovaties zoals het FlexRide-chassis, de Adaptive 4x4-aandrijving en de bijhorende transmissies.

Vergroten

FlexRide chassis

Een toonaangevende elektronische chassissturing is vanzelfsprekend voor de Insignia. De ‘Drive Mode Control’ reageert realtime op veranderende omstandigheden. In extreme situaties werkt de elektronische dempersturing (CDC) van het FlexRide-systeem samen met het vierkanaals ABS-systeem en de elektronische remkrachtverdeling, de tractiecontrole en ESP Plus om het hoogste niveau van actieve veiligheid te verzekeren.

 

In meer normale omstandigheden kunt u kiezen uit de standen Sport, Tour of Normal om het rijkarakter af te stemmen op uw gemoed. Ook kunt u de Sport-modus naar wens configureren, voor een ultiem rijgedrag op maat.

 

Deze uitzonderlijke intelligentie wordt perfect ondersteund door de chassistechnologie. De multilink-achterwielophanging werkt op haar beurt perfect samen met FlexRide. Het geheel is perfect uitgebalanceerd voor uw veiligheid, comfort en rijplezier.


Vergroten

Adaptive 4x4

Het uitmuntende weggedrag van de nieuwe Insignia wordt nog versterkt door een adaptieve vierwielaandrijving. Het koppel wordt automatisch verdeeld, niet alleen tussen de voor- en achteras maar ook tussen het linker en rechter wiel, om zo een maximale tractie en stabiliteit aan een uitmuntend rijdrag te koppelen.

 

Adaptive 4x4 is volledig geïntegreerd in alle andere dynamische controlesystemen van de Insignia. Daardoor reageert het systeem ook sportiever wanneer de ‘Sport’-modus actief is.

 

De geavanceerde vierwielaandrijving is niet alleen beschikbaar voor de ultrakrachtige benzinemotoren 2.0 Turbo en 2.8 Turbo maar ook voor de erg zuinige 2.0 CDTI met 125 kW (170 pk) en de 2.0 BiTurbo CDTI met 143 kW (195 pk).


Hypergeavanceerde motoren

Een soepele, beschikbare kracht zonder impact op het verbruik of de emissies. Dat is wat Opel belooft. En het resultaat is verbluffend. Voor de Insignia hebben de Opel-ingenieurs een gamma krachtbronnen uitgedokterd die samenwerken met de geavanceerde technologieën en het uitmuntende chassis om u een nieuwe dimensie van schone, krachtige en milieuvriendelijke aandrijving te doen beleven.

 

Meer informatie


Benzinemotoren

U zoekt iets echt bijzonders? Schone, dagelijks bruikbare kracht die uw portefeuille ontziet? Laat u dan verleiden door de 1.6 Turbo. U puurt 125 kW (170 pk) uit deze eerste telg van een nieuwe generatie superschone en efficiënte benzinemotoren. En als dat niet volstaat, is er nog zijn grote broer, de 2.0 Turbo met 186 kW (250 pk) en een koppel van 400 Nm. Beide krachtbronnen bieden een rationeel antwoord op de vraag naar voldoende kracht en lagere verbruiks- en emissiecijfers. Vooral de 1.4 Turbo met 103 kW (140 pk), die reeds voldoet aan de Euro 6-normen. Deze motor is ook af fabriek leverbaar voor gebruik in combinatie met de goedkope LPG-brandstof (Liquefied Petroleum Gas). Zo biedt het gamma dus voor ieder wat wils.


Dieselmotoren

Voor wie diesel rijdt, levert de ultraschone en stille 2.0 CDTI een meeslepend vermogen van 103 kW (140 pk) voor een mix van zuinigheid en prestaties. Als u meer vermogen wenst, is er ook de 2.0 CDTI met 125 kW (170 pk) of de verbluffende 2.0 BiTurbo CDTI met 143 kW (195 pk). Die laatste is het vlaggenschip van een gamma dat ook motoren met 81 kW (110 pk) of 88 kW (120 pk) en 96 kW (130 pk) omvat. Waar u ook woont en wat u ook verwacht, u vindt vast en zeker uw gading.


Vergroten

ecoFLEX

Voor sommige bestuurders komt het milieu op de eerste plaats. Als u dat engagement deelt, biedt de Insignia u voortaan een brede keuze. De 2.0 CDTI-motor met Start/Stop-systeem van de Insignia ecoFLEX levert 103 kW (140 pk) of 88 kW (120 pk) voor een gemiddeld verbruik van slechts 3,7 liter en beperkt de CO2-emissies tot nauwelijks 99 g/km.

 

De Insignia ecoFLEX beschermt het milieu zonder te raken aan de rijprestaties. Daartoe voorzag Opel de Insignia ecoFLEX van een geoptimaliseerde motorafstelling met een sensor voor de verbrandingsdruk, banden met lage rolweerstand, een automatische sluiting van het radiatorrooster en een Start/Stop-systeem.


Start/Stop-systeem en ecoFLEX Technology Pack

Nagenoeg alle motoren zijn verkrijgbaar met het ecoFLEX Technology Pack en (bij handgeschakelde transmissies) met een Start/Stop-systeem.

 

Het Start/Stop-systeem zorgt voor een maximale brandstofbesparing, vooral in stadsverkeer. De motor wordt stilgelegd wanneer de wagen tot stilstand komt met de pook in neutraal en wordt onmiddellijk weer gestart zodra de bestuurder het koppelingspedaal intrapt. Het systeem kan met een toets op het instrumentenbord worden in- en uitgeschakeld. Als het systeem actief is en de motor is stilgelegd, gaat de naald van de toerenteller naar de speciale AUTOSTOP-stand om aan te geven dat de motor klaar is om te herstarten. Het Start/Stop-systeem maakt gebruik van een sterkere generator en starter, alsook een specifieke batterij.


Vergroten

Transmissies

Alle Insignia-transmissies tellen zes verhoudingen. De automatische overbrengingen zijn uitgerust met de functie ActiveSelect® om sequentieel te schakelen. De handgeschakelde 6-versnellingsbakken zijn geoptimaliseerd met het oog op een lagere wrijving en een nauwkeuriger schakelgedrag. De optimale architectuur en precisie van alle transmissies maakt het rijden nog meer ontspannen, zuiniger en aangenamer.


1:
Brandstofverbruik in l/100 km: gemengde cyclus 3,7–8,4; CO2-emissies in g/km: gemengde cyclus 98–197.

 

Volgens richtlijn R (EC) Nr. 715/2007 (in de respectievelijk geldende versie).