Vorige
Volgende
  • GT CONCEPT.
    ONTWORPEN VOOR EMOTIE.

    De GT Concept is een voorbeeld van Opels pioniersgeest. De sportieve atleet kenmerkt zich onder meer door de opvallende horizontale rode signatuurlijn over de carrosserie, het ontbreken van deurhendels, buitenspiegels en ruitenwissers. De Opel GT Concept is een nieuwe creatie volgens Opel's sculptural design-filosofie.

  • RODE LIJNEN.

    De GT Concept kenmerkt zich door de horizontale rode signatuurlijn over de carrosserie, de rode voorbanden op velgen met een rolschaatsdesign en met de rode stoelen binnenin ben je klaar voor de rit van je leven.

  • BACK TO THE FUTURE.

    De lange motorkap, de afwezigheid van een kofferbak, de centrale dubbele uitlaat en de naam verwijzen allemaal naar de oorspronkelijke Experimental GT uit 1965.

  • EEN ECHTE SPORTSWAGEN.

    De GT Concept is voorzien van een zogenoemde ‘front-mid’ geplaatste motor, gemonteerd achter de vooras om het zwaartepunt laag en centraal te leggen. Dat is ideaal voor een sportieve handling en optimale dynamiek in bochten. Voor de sportieve puristen: de motor drijft de achterwielen aan via een sequentiële zesversnellingsbak.

  • BINNENIN DE GT CONCEPT.

    Elektrische portieren met geïntegreerde ruiten die open gaan via touchpads, die geïntegreerd zijn in de rode signatuurlijn van het dak. In de auto zijn er nog meer verrassingen! Zoals de twee camera's die de buitenspiegels vervangen. Deze twee camera’s bieden een goed en dodehoekvrij zicht naar achteren. De GT Concept wordt onthuld op de 86e Internationale Autoshow van Genève (3 t/m 13 maart).

Vorige
Volgende
  • PURE
    ADRENALINE.

    De Opel GT Concept prikkelt u en al uw zintuigen. Dit is veel meer dan enkel het interieur van een sportwagen. Het is de interface van de toekomst, die mens en machine zal samenbrengen.

  • GEEN
    AFLEIDING.

    Ontdek de absolute elegantie en sfeer van het GT Concept-interieur. De gebeitelde lichtheid en de zuiverheid van de aluminium structuur roepen een toekomstig tijdperk op.

  • WORD ÉÉN
    MET DE MACHINE.

    Maak verbinding met de holistische interface en stel de GT Concept in staat om uw voorkeuren te leren, zodat u nog meer kunt genieten.

  • UW
    BESCHERMENGEL.

    Het zesde zintuig van de GT Concept, bestaande uit een hele waaier aan buitencamera's, werpt zich op als uw beschermengel. High van de adrenaline of down in moeilijke omstandigheden... De GT Concept waakt steeds over u.

  • TOT
    HET KLEINSTE DETAIL.

    De opvallende rode wielen van de Opel GT Concept worden weerspiegeld in glanzend rode gordeloprollers. Design voor emotie wordt kunst in beweging.

Vorige
Volgende
Vorige
  • mobile

    EXPERIMENTAL GT

    Visie

    De Experimental GT werd onthuld op de IAA van 1965. De conceptauto mocht daar op zoveel bijval rekenen dat hij 3 jaar later ook echt werkelijkheid werd. Het was de eerste Europese conceptauto die in serieproductie ging, waarmee hij een referentiepunt werd in de sector. Andere Europese constructeurs volgden het voorbeeld van Opel en gingen hun eigen conceptauto's ontwikkelen en voorstellen.

  • mobile

    EXPERIMENTAL GT

    Technologie

    Opel was de eerste autoconstructeur die zijn innovatiekracht liet zien met een conceptauto die volledig intern was ontwikkeld. "De sportwagen van Opel zag er niet alleen schitterend uit, hij was in de eerste plaats ook vormgegeven om indruk te maken met zijn gesofistikeerde aerodynamica," aldus Erhard Schnell, de toenmalige designer van de GT. Zelfs de koplampen klapten weg om de luchtweerstand te verlagen.

  • mobile

    EXPERIMENTAL GT

    Exterieur

    Het koetswerkdesign is een stijl die vaak de "Coke Bottle Shape" wordt genoemd, en die ook de Corvette-modellen van die tijd hadden. Een strakke neus met wegklappende koplampen, spitse flanken ter hoogte van de deuren en stevige wielkasten achteraan die golvend uitlopen in een achterkant met scherpe randen en ronde achterlichten waren de belangrijkste designelementen van de Experimental GT en maakten van hem een designicoon van zijn tijd.

  • mobile

    EXPERIMENTAL GT

    Interieur

    De cockpit was functioneel en ongewoon ruim, met instrumenten die ondergebracht werden in een indrukwekkend dashboard voorzien van kantelschakelaars en een sportstuur. Het bagagerek achteraan was bereikbaar via de deuren. Daarachter zaten het reservewiel en de krik onder een opvouwbaar luik.

Volgende
Vorige
  • VISIE

  • TECHNOLOGIE

  • EXTERIEUR

  • INTERIEUR

Volgende
Vorige
  • mobile

    OPEL GT2

    Visie

    De Opel GT2 verbaasde het publiek op de IAA van 1975 met zijn futuristische wigvorm en schuifdeuren. Hij luidde een nieuw, rationeel tijdperk in van conceptauto's met een hogere efficiëntie op het vlak van brandstofverbruik en aerodynamica. Tegelijk werden ook veiligheid en comfort voor klanten steeds belangrijker. Het overtuigende antwoord van Opel op die trends was de GT2.

  • mobile

    OPEL GT2

    Technologie

    De aerodynamisch geoptimaliseerde vormgeving van de Opel GT2 stond garant voor een laag verbruik, de beste prestaties en een hoog comfort. Hij had een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,326, waarmee hij het maar liefst 16,6% beter deed dan de Experimental GT die ook al schitterend aerodynamisch was.

  • mobile

    OPEL GT2

    Exterieur

    Met zijn strakke wigvorm en verborgen koplampen zag de GT2 er zeer futuristisch uit. Het element dat het meest de aandacht opeiste, waren de opvallende schuifdeuren zonder zichtbare rails. Het mechanisme om de deuren te openen bevond zich in de behuizing van de buitenspiegels.

  • mobile

    OPEL GT2

    Interieur

    Ook het interieur was zijn tijd vooruit met geventileerde zetels en voor het eerst digitale meters in plaats van klassieke instrumenten, en ook een boordcomputer. Met de GT2 toonde Opel een toekomst voor de auto die vandaag realiteit is geworden.

Volgende
Vorige
  • VISIE

  • TECHNOLOGIE

  • EXTERIEUR

  • INTERIEUR

Volgende