Vorige
  • Opel, Onstar, Contact, FAQ, Header
Volgende

CONTACT.

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden in onze FAQ? Heeft u hulp nodig of bent u op zoek naar extra informatie? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Ons service team helpt u graag verder.

Bel ons

Lokaal gratis: 080081676

Tegen lokaal tarief: 027006822

Internationaal gratis: 0080080022334

Stuur ons een e-mail

opel.customercare@be.gm.com

Schrijf ons

Prins Boudewijnlaan 24A

2550 Kontich

België

OPEL ONSTAR FAQ.

ALGEMEEN

Algemeen

Welke auto's zullen worden uitgerust met OnStar?

OnStar wordt verkrijgbaar op ons volledige gamma personenwagens, van de KARL tot de Insignia.

 

Hoe kan ik OnStar krijgen?

OnStar zal standaard worden aangeboden op de uitvoeringen Sport, Cosmo en OPC en als optie op de andere. Raadpleeg de configurator om de beschikbaarheid te controleren. Uw concessiehouder zal u uitleggen hoe u de OnStar-services krijgt en hoe u de online diensten activeert bij de aankoop van uw nieuwe Opel.

 

Hoe kan ik OnStar activeren en gebruiken?

Bij aankoop van een wagen met OnStar dient u zich te registreren en de dienst te activeren. U krijgt dan een e-mail van Opel met daarin een koppeling om de activering te voltooien. Hebt u een tweedehandswagen met OnStar gekocht? Druk dan op de toets Services om contact op te nemen met een adviseur die de service voor u zal configureren. Als u vragen hebt, kunt u steeds op de toets Services drukken om te worden verbonden met een OnStar-operator.

 

Hoe krijg ik toegang tot mijn OnStar-account?

Zodra uw OnStar-account geconfigureerd is, kunt u deze gebruiken via myOpel.

Zijn alle diensten beschikbaar in alle automodellen?

Sommige diensten zijn mogelijk niet beschikbaar op bepaalde auto's, gelieve de sectie "Beschikbaarheid" te raadplegen voor meer details.

 

Kan ik OnStar in mijn huidige wagen hebben?

OnStar is enkel beschikbaar in de jongste modellen uit het Opel-gamma. OnStar kan niet worden ingebouwd in bestaande auto's.

 

Kan ik OnStar ook gebruiken in auto's van andere merken?

OnStar is een service die enkel wordt aangeboden aan Opel-klanten.

 

Hoe kan ik me uitschrijven?

U kunt de OnStar-services op elk moment uitschakelen, ook al hopen we dat u dat niet wenst te doen. U kunt zich online uitschrijven via uw OnStar-account, of u kunt op de toets Services in de wagen drukken en de adviseur om hulp vragen.
 

Werkt OnStar ook in het buitenland?

Ja, OnStar-diensten zijn beschikbaar in heel Europa. De Wi-Fi-verbinding is landafhankelijk. Gelieve de landenlijst te raadplegen in de sectie "Beschikbaarheid" om te weten waar u over welke diensten en/of dataroaming kunt beschikken.

 

Worden de ingezamelde gegevens ook verstuurd naar mijn verzekering?

Nee, uw verzekeringsmaatschappij ontvangt geen informatie. Uw gegevens worden enkel gedeeld met derden als u daar toestemming voor geeft.

 

In welke talen wordt OnStar aangeboden?

OnStar is beschikbaar in 8 talen: Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Nederlands, Pools en Portugees.
Vanaf augustus 2016 komen daar de volgende talen bij: Bulgaars, Tsjechisch, Deens, Fins, Grieks, Hongaars, Noors, Roemeens, Slowaaks, Sloveens en Zweeds. Om uw oproep zo snel mogelijk te kunnen beantwoorden kan het gebeuren dat u eerst in verbinding wordt gebracht met een Engelstalige operator.

 

Hoe kies ik mijn taal?

Uw OnStar-account wordt ingesteld volgens de taal die u kiest bij inschrijving. U kunt uw accounttaal altijd veranderen door naar de pagina "mijn profiel" te gaan.
De taal die u instelt voor uw infotainmentsysteem bepaalt de taal waarin de OnStar-operator met u communiceert (zie de talen in de bovenstaande vraag). Als er een andere taal geselecteerd wordt, dan wordt u geholpen door een Engelstalige operator.

 

Kan ik OnStar gratis uittesten?

Ja, bij de aakoop van elke nieuwe auto met Onstar krijgt u een gratis proefperiode van 12 maanden voor de OnStar-diensten.

Details vindt u in de sectie "Beschikbaarheid" op de website.

 

Moet ik in het buitenland bijkomende kosten betalen als ik een OnStar-adviseur opbel?

Als u zich in uw auto bevindt, krijgt u geen kosten aangerekend wanneer u een adviseur opbelt via OnStar.

 

Wanneer start mijn 12 maanden OnStar proefperiode?

Uw proefperiode van 12 maanden start op de dag van inschrijving van uw nieuwe voertuig, net als de waarborg.

 

Moet ik betalen voor de OnStar-diensten?

Als u een wagen met OnStar gebruikt, dient u zich in te schrijven alvorens u van de diensten gebruik kunt maken. Daarna kunt u uw proefperiode van 12 maanden activeren. Na afloop van deze proefperiode dient u een abonnement te nemen op OnStar.

 

Wanneer zijn de nieuwe diensten hotel boeken en parking vinden beschikbaar?

Deze diensten zijn al beschikbaar, de officiële start was tegelijk met de Insignia launch.

 

Zijn de nieuwe diensten beschikbaar voor alle Opel automodellen?

Ja, de diensten zijn beschikbaar voor alle Opel modellen met OnStar.

 

Hoeveel kosten de nieuwe diensten?

De kosten van de nieuwe diensten zijn inbegrepen in de prijs van een OnStar pakket. Er zijn geen extra kosten voor de services. Een kamer reservering via een adviseur is net zo duur als via de booking.com app.

 

Zijn de nieuwe diensten beschikbaar in alle EU landen?

De nieuwe diensten zijn beschikbaar in alle landen waar de OnStar service al bestaat.

Prijzen

Moet ik betalen voor de OnStar-diensten?

Als u een wagen met OnStar gebruikt, dient u zich in te schrijven alvorens u van de diensten gebruik kunt maken. Daarna kunt u uw proefperiode van 12 maanden activeren (uitgezonderd wifi). Na afloop van deze proefperiode dient u een abonnement te nemen op OnStar.

 

Kan ik OnStar gratis uittesten?

Ja, elke nieuwe wagen die met OnStar is uitgerust, geniet een gratis proefperiode van 12 maanden (uitgezonderd wifi). In eerste instantie zal de wifidienst enkel uitgeprobeerd kunnen worden in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland. Daarna wordt deze dienst uitgebreid naar de andere landen.

 

Wanneer begint mijn 12 maanden durende proefperiode?

Uw proefperiode van 12 maanden begint net als uw garantie te lopen op het ogenblik dat u uw nieuwe auto inschrijft.

 

Hoeveel kost de OnStar-dienst na de eerste 12 maanden?

Na de proefperiode van één jaar betaalt u € 99/jaar indien u de OnStar-diensten wilt blijven gebruiken (exclusief Wi-Fi-datapakketten).
Wi-Fi-datapakketten kosten extra, de prijs wordt later aangekondigd.

 

Hoeveel kost het om OnStar te bellen vanuit de wagen?

U kunt onbeperkt contact opnemen met OnStar. Er zijn geen extra kosten verbonden aan deze gesprekken.


Moet ik in het buitenland bijkomende kosten betalen als ik een OnStar-adviseur opbel?

Als u zich in uw auto bevindt, krijgt u geen kosten aangerekend wanneer u een adviseur opbelt via OnStar.

Na de proefperiode

Hoe koop ik de OnStar diensten na mijn gratis proefperiode?

Ga naar de "MyOnStar" sectie voor meer informatie.

Databescherming

Welke (persoonlijke) gegevens worden gedeeld met OnStar en voor welke doeleinden?

OnStar verzamelt enkel persoonlijke gegevens om u te kunnen identificeren of u te helpen door middel van de diensten in uw abonnement.

 

Kan ik voorkomen dat OnStar mijn gegevens gebruikt?

OnStar deelt uw gegevens nooit met derden zonder uw toestemming.

 

Kan OnStar me volgen en weten waar ik ben?

OnStar volgt u niet. U bepaalt zelf wanneer u uw locatie wenst te delen met OnStar. Uw locatie wordt niet meegedeeld wanneer u de toets 'Privacy' activeert. Als u uw keuze wil veranderen, volstaat het om opnieuw op de toets 'Privacy' te drukken om uw locatie te delen met de diensten van OnStar. In noodgevallen kunnen we echter van deze vertrouwelijkheidsregels afwijken om uw leven te beschermen.

 

Welke gegevens worden verzameld?

OnStar verzamelt enkel de gegevens die u met ons deelt om u uw abonnementsdiensten te kunnen leveren.

- Klantgegevens zoals de naam, het adres en het e-mailadres, veiligheidsgegevens zoals de pincode en noodgegevens (als er bij een ongeval contact moet worden opgenomen met een familielid).
- Autogegevens zoals de kilometerstand, de bandenspanning, de staat van de olie, het brandstofpeil, diagnosegegevens.
- De locatie van de wagen om de bestemming te kunnen downloaden en u te kunnen helpen bij diefstal of noodsituaties.

 

Kan ik bepalen welke gegevens mogen worden ingezameld?

Ja, dat is mogelijk. Op het moment van uw inschrijving vragen we u om enkele basisgegevens met ons te delen zodat het voor ons mogelijk en legaal is om onze diensten aan te bieden. U wil misschien bijkomende gegevens met ons delen (zoals de naam van een persoon die we moeten opbellen in noodgevallen), en dat zowel onmiddellijk als later.

 

Hoe weet ik welke gegevens zijn verzameld door OnStar?

Wanneer u zich registreert voor OnStar zal u gedetaileerde informatie ontvangen over welke data wordt verzameld en waar het voor wordt gebruikt.

 

Hoe worden deze gegevens gebruikt?

De gegevens die OnStar verzamelt, worden enkel gebruikt om u de diensten te leveren waarop u zich hebt geabonneerd. Deze gegevens worden nooit zonder uw toestemming doorgegeven aan derden.

 

Worden de gegevens gedeeld met andere landen?

Alle gegevens van de OnStar-services worden bewaard op servers in Duitsland en blijven binnen Europa. Het kan gebeuren dat bepaalde van uw gegevens worden overgezet naar servers in de Verenigde Staten voor facturatie- en betalingsdoeleinden. Meer informatie hierover vindt u in het Vertrouwelijkheidshandvest.

VEILIGHEID

Noodgeval

Wat gebeurt er als ik per vergissing op de rode SOS-knop druk?
Het kan gebeuren dat u per ongeluk op de SOS-knop drukt. In dat geval wordt u verbonden met een OnStar-adviseur en kunt u uitleggen dat er geen noodsituatie is.

 

Wat gebeurt er wanneer ik een ongeval heb in een streek waar mijn gsm weinig of geen netwerk heeft?

De grotere dakantenne die gepaard gaat met OnStar verzekert een sterker signaal dan dat van uw mobiele telefoon, ook als de ontvangst slecht is. In gebieden waar er echter geen dekking is, is OnStar mogelijk niet beschikbaar.

 

Kan ik via OnStar een beroep doen op mijn eigen pechdienst?

Met OnStar bieden we onze klanten toegang tot een eersteklas noodhulpdienst, Opel Assistance. Wij kunnen de nodige voertuigdetails en in sommige gevallen uw locatie doorgeven. Momenteel is het niet mogelijk om deze dienst aan te bieden bij andere pechverhelpingsdiensten.

 

Hoe werkt Hulp bij ongeval?

OnStar voorziet hulp bij ongeval of pech.
Als uw auto gedekt is door Opel Assistance, dan wordt er een professionele pechverhelper uitgestuurd naar waar u zich bevindt. Als uw voertuig niet (meer) gedekt is door Opel Assistance, dan moet u mogelijk een vergoeding betalen aan de pechverhelper.

 

In welke noodgevallen kan OnStar me helpen?

OnStar kan u ter hulp schieten in alle denkbare noodsituaties die u met de auto kunt tegenkomen, of het nu gaat om een ongeval, een medisch noodgeval in de wagen of een ongeval waarvan u getuige bent en dat u wilt aangeven. Een druk op de rode SOS-knop volstaat om onze hulp in te schakelen.

 

Is OnStar enkel beschikbaar in noodgevallen?

Neen, OnStar omvat veel meer dan louter hulp bij een noodsituatie. U kunt contact opnemen met OnStar via de blauwe Service-toets in de auto of de myOpel/MyVauxhall App. U zoekt het adres van dat nieuwe restaurant, u wilt de waarschuwingslichten van uw auto controleren, u hebt uw auto vergeten te vergrendelen? Wij zijn er om u te helpen, 7 dagen op 7, de klok rond.

 

Werkt OnStar overal?

OnStar-diensten maken gebruik van draadloze communicatienetwerken en satellietpositioneringssystemen. De grotere dakantenne die gepaard gaat met OnStar biedt een sterker signaal dan dat van uw mobiele telefoon, zodat OnStar beter verbonden blijft met u en uw voertuig, ook als u in een gebied met slechte ontvangst rijdt. In afgelegen gebieden kan het echter gebeuren dat OnStar geen ontvangst heeft en de OnStar-diensten niet beschikbaar zijn.
 

Bijstand na diefstal

Wie is gemachtigd om het ontstekingsblok te activeren?

De OnStar-adviseur kan het ontstekingsblok activeren zodra de wagen als gestolen is opgegeven.

CONNECTIVITEIT

Wi-Fi

Wi-fi is nog niet beschikbaar in België.

Smartphone App

Voor welke mobiele toestellen is de myOpel-app beschikbaar?

De myOpel-app is beschikbaar voor Android- en iOS-toestellen.

 

Hoe kan ik de myOpel-app downloaden en installeren?

De myOpel-app kan gedownload worden via Google Play Store en Apple Appstore.

PERSOONLIJKE ASSISTENT

Hotel Boeken

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om deze service te gebruiken?
De gebruiker moet minstens 18 jaar oud zijn en in het bezit van een kredietkaart zijn.

 

Kan de adviseur elk hotel boeken?
De adviseur kan alle hotels die in de booking.com database staan boeken. Andere accommodaties kunnen niet geboekt worden, wel kan de adviseur op uw verzoek een bestemming downloaden.

 

Kan de adviseur de kredietkaart gegevens gebruiken die in my OnStar-account zijn opgeslagen?
Nee, de kredietkaart gegevens moeten verzonden worden voordat de boeking kan worden afgerond.

 

Kan de adviseur mijn reservering annuleren?
Ja, de adviseur kan de reservering annuleren. De adviseur zal u dan vertellen of er annuleringskosten zijn.

 

Hoe krijg ik een bevestiging van mijn reservering of annulering?
De adviseur zal u een bevestiging e-mailen van booking.com, ook bij cancellen. Op uw verzoek kan de adviseur het adres van het hotel instellen als bestemming in de ingebouwde navigatie.

Parking vinden

Welke parkeer locaties biedt de service aan?
De service biedt parkeergarages en straat plekken aan, wanneer beschikbaar. De service levert informatie over parkeerplekken beschikbaar zijn in de Parkopedia database.

 

Kan de adviseur ook een parkeerplek voor mij boeken?
Nee, de adviseur kan alleen een parkeerplaats voor u zoeken en informatie geven over prijzen, openingstijden en beschikbare plaatsen. Op uw verzoek kan de adviseur het adres van de parkeerplaats instellen als bestemming in de ingebouwde navigatie.

 

Wat is het verschil tussen deze nieuwe parkeerservice en diegene die al bestaat via de POI zoekfunctie?
Uw adviseur maakt gebruik van de nieuwe parkeerservice Parkopedia. Deze database geeft extra informatie, zoals prijzen, openingstijden, speciale kenmerken of beschikbare plekken.

Voertuigdiagnose

Er licht een dashboardverklikker op. Kan OnStar me vertellen waar het om gaat en welke stappen ik moet ondernemen?

Ja. Druk op de toets Services: een OnStar-medewerker kan de voornaamste systemen in uw auto aan een diagnose onderwerpen, zelfs terwijl u aan het rijden bent.

Bestemming downloaden

Mijn Opel is niet uitgerust met een geïntegreerd navigatiesysteem. Kan ik toch de functie Bestemming downloaden gebruiken?

Nee. De Bestemming downloaden-functie vereist de aanwezigheid van een fabrieksgemonteerd navigatiesysteem en de bijhorende kaartgegevens.

 

Hoe werkt de functie Bestemming downloaden?

Druk op de toets Services en specifieer uw Point of Interest of bestemmingsadres. De adviseur verstuurt het adres naar het geïntegreerde navigatiesysteem. Het adres wordt weergegeven zodra de adviseur inhaakt. Kies het adres en het navigatiesysteem geeft u de route aan.