Opel Astra 1.6 BiTurbo.Orderboeken open voor topdiesel!

Biturbo

  • Groots: Astra 1.6 BiTurbo Diesel levert verfijning en topprestaties
  • Sequentiële turbolader: twin-turbo’s voor hoog koppel, ongeacht de motorsnelheid
  • SCR-technologie: nieuwe Astra voldoet reeds aan emissienorm Euro 6d-TEMP
  •  

    Opel heeft de orderboeken geopend voor de nieuwe Astra 1.6 BiTurbo Diesel met selectieve katalytisch reductie-technologie (SCR, Selective Catalytic Reduction). Bijgevolg voldoet deze topversie van de Astra met sequentiële tweetrapsturbolader – verkrijgbaar als vijfdeurs en als Sports Tourer break – nu al aan de strenge emissienorm Euro 6d-TEMP, die ook rekening houdt met emissies gemeten op de openbare weg (RDE, Real Driving Emissions).

    De vijfdeurs Astra 1.6 BiTurbo Diesel versnelt vanuit stilstand tot 100 km/u in 9,0 seconden, trekt op van 80 tot 120 km/u in 7,1 seconden en haalt een maximum­snelheid van 225 km/u. Deze krachtige prestaties in combinatie met het bescheiden brandstofverbruik[1] (vijfdeurs: 6,5-6,2 l/100 km in de stad, 4,2-4,0 l/100 km buiten de stad, 5,0-4,8 l/100 km en 133-127 g/km CO2 gecombineerd; Sports Tourer: 6,7-6,3 l/100 km in de stad, 4,3-4,1 l/100 km buiten de stad, 5,2-4,9 l/100 km en 137-131 g/km CO2 gecombineerd) maken van de twin-turbo Astra een van de meest zuinige auto’s in de compacte klasse.

    Deze hoogstaande motor met 110 kW/150 pk biedt niet alleen uitstekende brandstof­efficiëntie, maar is ook bijzonder rijvriendelijk. Het maximumkoppel van 350 Newtonmeter is al beschikbaar vanaf 1.500-2.250 t/min. Dankzij de combinatie van het lage voertuig­gewicht en het hoge reactievermogen van het gaspedaal trekt de Astra 1.6 BiTurbo Diesel snel op bij een laag toerental. Uitgerust met een strakke handgeschakelde zesversnellings­bak kan de viercilindermotor het toerental soepel en progressief opdrijven. De motor is bovendien erg verfijnd, zodat de passagiersruimte van de Astra bijzonder stil, comfortabel en ruim is om in te reizen.

    In het SCR-proces voor dieselmotoren wordt AdBlue geïnjecteerd in het uitlaatgas. De oplossing ontbindt in ammoniak. Stikstofoxiden (NOx) komen in de katalysator via het uitlaatgas en worden vervolgens selectief omgezet in stikstof en water.

    De snelle overgang naar het naleven van de Euro 6d-TEMP-norm maakt deel uit van Opels strategie om een leidende rol te spelen bij het verminderen van de uitstoot van auto's. Om dit doel te bereiken, introduceert het merk tegen 2020 vier elektrische modellen, waaronder de Corsa van de volgende generatie, die als volledig elektrische auto beschikbaar zal zijn, en de Grandland X, Opels eerste plug-inhybride. Tegen 2024 wordt Opel volledig elektrisch, met een hybride versie of een elektrische versie op batterij voor elk personenwagenmodel, naast versies met interne verbrandingsmotoren.

    Lees hier het volledige persbericht.