Start van het seizoen van 2018: Opel zet succesvol rallyengagement verder.Opel promoot jong talent.

/Media/news/rallyengagement_2018/rallyengagement_desktop.jpg
  • Promotie van jong talent voortgezet met Opel ADAM Cup en R2
  • ADAC Opel Rallye Cup blijft in zesde seizoen sterkste merkwedstrijd
  • Opel mikt op vierde opeenvolgende FIA ERC Junior-titel
  • Consistentie van motorsportprogramma benadrukt strategisch belang
  • Drie Belgische teams nemen deel aan ADAC Opel Rallye Cup

Opel blijft met zijn promotie van jong rallytalent een duidelijk statement maken. In het eerste weekend van maart vat het zesde seizoen van de ADAC Opel Rallye Cup aan, de sterkste merkrallywedstrijd in Europa. En de aantrekkingskracht van het gezamenlijke platform voor jong talent van Opel en ADAC is alweer bijzonder sterk. Drie weken voor de start van het seizoen met de ADAC Saarland-Pfalz Rallye hadden zich voor het seizoen van 2018 al 19 piloten uit negen landen ingeschreven – waaronder ook drie Belgische teams met de duo’s Romain Delhez/Gérôme Bollette, Arthur Kerkhove/Rutger Govaerts en Grégoire Munster/Johan Jalet. Zestien onder hen maken deel uit van het juniorklassement voor piloten jonger dan 27 jaar. Felix Griebel, die tot het deelnemersveld behoorde in het debuutjaar van de ADAC Opel Rallye Cup in 2013, neemt nu opnieuw deel aan de cup. Hij is de jongere broer van Marijan Griebel, die reeds geruime tijd fabrieksrijder van Opel is en winnaar van de ERC Junior 2016 in de ADAM R2. Het programma omvat opnieuw acht evenementen van het Deutsche Rallye-Meisterschaft (DRM) en de Duitse ronde van het FIA World Rally Championship, de ADAC Rallye Deutschland.

De ADAC Opel Rallye Cup heeft sinds zijn eerste seizoen in 2013 nog niets van zijn allure verloren. Doorheen de jaren hebben de technisch identieke Opel ADAM Cup-auto’s met 140 pk bewezen betrouwbare, snelle en competitieve machines te zijn waarmee de beste piloten van de Cup regelmatig krachtigere concurrenten in verlegenheid brengen tijdens het Deutsche Rallye-Meisterschaft. Naast een spannende competitie binnen het gebalanceerde Cup-veld en een informele maar uiterst professionele omgeving met uitgebreide ondersteuning op het vlak van technologie, pilootontwikkeling en mediarelaties, ligt er voor de deelnemers 100.000 euro aan prijzengeld klaar.

Lees hier het volledige persbericht.
Lees hier het volledige persbericht.